"Ένας λύκος στη σοφίτα". Sophia Richman.

2.7.14


 «Οι γονείς μου γνωρίστηκαν τέλος του 1936, μέσω μιας αγγελίας… η μητέρα μου, Donia, ήταν μια ελκυστική, έξυπνη και ζωηρή νεαρή γυναίκα, τριάντα τριών ετών… «Δεν αρέσουν στους άντρες οι υπερβολικά ξύπνιες γυναίκες» μου έλεγε η μητέρα μου όσο ήμουν έφηβη». «Ήταν 31 Οκτωβρίου του 1941. Ήμασταν περίπου 200. Μας οδήγησαν στους
κοιτώνες που είχαμε χτίσει οι ίδιοι. Υπήρχαν δυο κοιτώνες. Στον έναν από αυτούς υπήρχαν ήδη κλειδωμένοι πενήντα Εβραίοι που τους είχαν συλλάβει στο δρόμο και τους είχαν φέρει στο D.A.W…»  «Δυο βδομάδες αργότερα ψώνιζα στο κατάστημα Gimbels. Μπήκα μέσα σε έναν άδειο ανελκυστήρα.  Ακριβώς από πίσω μου μπήκε ο Σπύρος, ο σερβιτόρος. Χαμογέλασε και είπε: «Δεν θα σε αφήσω να μου ξεφύγεις, αυτήν τη φορά!». Η συνάντηση μας εκείνη την ημέρα έμοιαζε να ήταν ορισμένη από τη μοίρα» «Η πρώτη μου ανάμνηση είναι η προειδοποίηση της μητέρα μου για τον λύκο στη σοφίτα. Έλεγε ψέματα για το λύκο, αλλά το μήνυμα της ήταν ειλικρινές. «Πρόσεχε, μη βολεύεσαι πολύ, μην τα θεωρείς όλα δεδομένα, γιατί η τραγωδία σε βρίσκει εκεί που δεν το περιμένεις.»…Αλλά, στην πραγματικότητα κανείς δεν μπορεί να είναι προετοιμασμένος για τα τραγικά συμβάντα. Όταν συνέβη σε μας…» 
«…Θα πρέπει να ορίζεται ως ανάγνωσμα σε όσους ενδιαφέρονται για τη σχέση μεταξύ παιδικού τραύματος και ενήλικη λειτουργίας… Ενώ ο αναγνώστης μπορεί να μην συμφωνεί με όλες τις ερμηνείες που παρουσιάζει η Richman, κανείς δεν αμφισβητεί τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο που είχε το Ολοκαύτωμα στη ζωή των επιζώντων ή το ταλέντο αυτής της ευαίσθητης και παθιασμένης συγγραφέως» J. L. Alper, PhD.
«Ένα από τα σπάνια εκείνα βιβλία που θα αγγίξουν εξίσου τον επαγγελματία και τον απλό αναγνώστη» P. Shabab, PhD.


 «Αν και ήταν μόνο δύο ετών, το κοριτσάκι ήξερε ότι δεν έπρεπε να πάει στη σοφίτα. Παράξενοι, αλλόκοτοι θόρυβοι έρχονταν από κει. Η μαμά είπε πως ήταν ένας λύκος επάνω -ένας πεινασμένος, επικίνδυνος λύκος... Μα η αλήθεια ήταν πολύ πιο επικίνδυνη...» Sophia Richman.



Don't Forget: 
Google+ 
Facebook 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου