Ο ορισμός της φιλίας

9.10.15

Φιλία, η: η αμοιβαία αγάπη από εκτίμηση ανάμεσα σε δύο ή περισσότερους ανθρώπους (αντιθ. Εχθρότητα)

Σκέφτηκα ότι πριν ξεκινήσω να αναλύω την «φιλία» από την δική μου μεριά, καλό θα ήταν να ορίσουμε την σημασία της λέξης με βάση το λεξικό του Γεωργοπαπαδάκου.

Συζητώντας αρκετά βράδια για το τι είναι η πραγματική φιλία, άκουσα πολλές απόψεις που όλες έκλειναν προς την ίδια γνώμη: Η φιλία είναι κάτι το αδιαμφισβήτητο, αγαπάς τον φίλο σου με όλα του τα ελαττώματα!
Αυτή η άποψη με γέμισε απορίες: γιατί να τον δέχομαι με τα ελαττώματα του; Κι αν δεν περνάω καλά με αυτά; Κυρίως όμως, γιατί να μην μπορώ να αμφισβητήσω ποτέ, τη φιλία μας;
Οι απαντήσεις που έλαβα, για ότι αφορά το θέμα του καλού φίλου, μου έδειξαν πως βλέπουμε περίπλοκα, αυτή τη σχέση. Τόσα πολλά, συντηρητικά «πρέπει» που κατά τη γνώμη μου δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική φιλία.

Εδώ πρέπει να σημειώσω τον δικό μου ορισμό:
Πραγματικός φίλος είναι εκείνος που θα σου δίνει την ελευθερία να είσαι ο εαυτός σου, όμως δεν νοείται να σε κατακρίνει - είναι εκεί για να σε συμβουλεύει. Ταυτόχρονα αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σε «αναγκάζει» συνεχώς να ανεβάζεις τον προσωπικό σου πήχη – τι όμορφο συναίσθημα να ξέρεις πως έχεις κοντά σου, ολοκληρωμένους ανθρώπους, χορτασμένους από ζωή και χωρίς πολλές ανασφάλειες και κόμπλεξ!
Επίσης με έναν καλό φίλο, οι σιωπές σας λένε πολλά περισσότερα από τις συζητήσεις σας, όταν δεν χρειάζονται παραπάνω από δυο λέξεις για να καταλάβει τι νιώθεις, τι θέλεις να πεις.

Μην τρέφεις αυταπάτες ότι η φιλία, σου δίνει το δικαίωμα να γίνεσαι δυσάρεστος σ’ αυτούς που είναι κοντά σου. Όσο πιο στενή είναι η σχέση σου με κάποιον, τόσο πιο απαραίτητο είναι να είσαι διακριτικός και ευγενικός.” Oliver W. Holmes.

Κάνουμε σχέσεις (οποιαδήποτε σχέση) για να περνάμε καλά, αν δεν περνάμε, για ποιο λόγο να μείνουμε εκεί; Δεν συμφωνώ καθόλου με την τακτική ότι διατηρώ μια φιλία, παρ’ όλου που δεν με καλύπτει, επειδή γνωριζόμαστε χρόνια. Έτσι βασικός μου κανόνας είναι ότι όλες οι σχέσεις χρειάζονται μια αμφισβήτηση, μια αναθεώρηση σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Φυσικά, τίποτα δεν γίνεται μονόπλευρα. Όταν  ζητάς από ένα πρόσωπο, πίστη, ελευθερία, κατανόηση… πρέπει και να τα επιστρέφεις! 


"Με τους φίλους μου έχω καθιερώσει ένα πόιντ σύστεμ. Μετά από ένα άθροισμα αρνητικών πόντων, τους κόβω." 
Γιάννης Ξανθούλης
Για το Mycampus.gr

2 σχόλια:

  1. Χαίρομαι τόσο πολύ!
    Να πω πως δεν το περίμενα.... ψέματα θα πω.
    χαχαχα καλο Σ/Κ Νικολέτα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή