Coincidence? Maybe.

25.8.16

Πότε ήταν χειμώνας και έπλεκα snood στην πολυθρόνα. Πότε μπήκε Καλοκαιράκι και ήμουν με το ένα πόδι στο σπίτι να διαβάζω για την εξεταστική αγκαλιά με τα παγάκια και με το άλλο πίναμε καφεδάκι πλάι στην λίμνη… και για δες τώρα που τελειώνει το Kαλοκαίρι και δεν τα είπαμε καθόλου. Εντάξει, σ’ αυτό αναλαμβάνω εξ’ ολοκλήρου την ευθύνη!

Τις τελευταίες μέρες του Αυγούστου, δεν συνηθίζουμε να ανταλλάζουμε και πάλι μηνύματα με τους φίλους; Τότε που επιστρέφουμε οι περισσότεροι απο διακοπές. 
Έτσι σήμερα, αφού ετοίμασα τον πρωινό καφέ και ξεκίνησε να παίζει πάλι το album του καλοκαιριού, άρχισα να απαντάω στα μηνύματα. «Καλά ε, τώρα μόλις σε σκεφτόμουν και μου έστειλες. Τυχαίο; Επικοινωνούμε εμείς!» μου είπε και μου έδωσε "πάσα" να σου μιλήσω για τις "ρομαντικές" συμπτώσεις και την διαίσθηση.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Πριν ξεκινήσω να μονολογώ, ας παίξουμε ένα παιχνίδι. Σκέψου έναν γνωστό σου, στο τέλος της ημέρας  ίσως ακούσεις κάποιο νέο του.
Κατά το λεξικό, η διαίσθηση είναι η απροσδιόριστη γνώση αυτού που δεν μπορεί να αποδειχτεί με τη λογική ή αυτού
που δεν υπάρχει. Επίσης διαίσθηση μερικές φορές είναι μια πολύ βολική δικαιολογία για να ικανοποιήσεις τον εαυτό σου.
Οι κοντινοί μου άνθρωποι ξέρουν πως είμαι εθισμένη στον ρομαντισμό και ορισμένες φορές έχω την τάση να μεταφράζω γεγονότα σε καρμικά σενάρια, ακόμα και για να περνάει η ώρα.
Ξέρω πως η διαίσθηση, το συναίσθημα, ο παρορμητισμός δεν είναι οι καλύτεροι σύμβουλοι την στιγμή που πρέπει να πάρω μια απόφαση. Εξασφαλίζει περισσότερη επιτυχία αν βάλουμε μπροστά την λογική. Δεν είναι κάτι απλό, χρειάζεσαι έναν «Χ» αριθμό αποτυχιών μέχρι να μάθεις πως να τιθασεύσεις τις παρορμητικές πεταλούδιτσες μέσα σου.
Ούτε βέβαια προτείνω να βλέπουμε τα πράγματα ψυχρά, χρειάζεται ορισμένες φορές να εμπιστευτούμε την διαίσθηση μας. Πιο συχνά στα κοινωνικά ζητήματα: όταν διαμορφώνουμε εντυπώσεις για κάποιον, όταν αξιολογούμε τα λεγόμενα του, στο φλερτ.
Χρησιμοποιούμε τόσο συχνά και χωρίς νόημα την έκφραση «Η διαίσθηση μου λέει…» ή εμπιστευόμαστε αρκετά το προαίσθημα των άλλων. Επιτρέψτε μου όμως, να σημειώσω πως αν υπολογίσουμε τις φορές που είχαμε ένα κακό προαίσθημα και δεν συνέβη τίποτα και τις φορές που βγήκε αληθινό. Η ζυγαριά νομίζω πως γέρνει περισσότερο στην πρώτη περίπτωση.
Όλοι έχουμε το προαίσθημα, αρκεί να ξέρουμε να το μεταφράζουμε σωστά. Έχω προαίσθημα πως κάτι θα συμβεί σήμερα, πολύ απλά μπορεί να είναι γιατί δεν κοιμήθηκα καλά, αυτή την εποχή είμαι πεσμένη ψυχολογικά αλλά κανένα (άλλο) κακό δεν θα γίνει.
Ακόμα και τις φορές που θα πέσει μέσα η διαίσθηση μου, θεωρώ πιο πιθανό ότι με την κακή διάθεση, βλέπω τα πράγματα πιο άσχημα και έτσι έλκω την κακοτυχία. Αντίστοιχα και όταν έχω προαίσθημα πως κάτι καλό θα γίνει, απλά διανύω την εποχή που όλα είναι
under control!

Το πρωί που έβγαιναν τα αποτελέσματα των πανελλαδικών, λίγο πριν την ανακοίνωση των βάσεων, διάβασα ότι σε λίγες μέρες θα ξεκινούσαν και πάλι τα δρομολόγια για Γιάννενα. Λίγα λεπτά μετά μαθαίνω ότι πέρασα στα Γιάννενα. Τυχαίο; Ναι… όσες ώρες χάζευα στο ιντερνετ μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα, είδα νέα και για άλλες πόλεις. Απλά εκείνη τη στιγμή με βόλεψε και συγκράτησα μόνο αυτή τη πληροφορία.

Ένας Αμερικάνος συγγραφέας έχει δηλώσει -ίσως με έναν άκομψο τρόπο- πως η διαίσθηση είναι η απουσία σκέψης.
Θα σημειώσω: η έλλειψη δομημένης σκέψης*, με βάση τα επιχειρήματα, αξιολογώντας κάθε πιθανό αποτέλεσμα. Διότι, ας είμαστε ειλικρινείς, όταν αποφασίζουμε καθαρά μόνο με τη διαίσθηση, αφήνουμε τα πράγματα στην τύχη τους. Πως είμαι σίγουρη πως η διαίσθηση μου, δεν θα μου "πει" αυτό που βολεύει εμένα περισσότερο;
Για μένα είναι μια γρήγορη λύση, όταν με πιέζει ο χρόνος και πρέπει να αποφασίσω… πίτσα ή γύρο; Ποιος ντελιβεράς θα κάνει πιο γρήγορα άραγε…
Κατά τ’ άλλα, στα υπόλοιπα θέματα προσπαθώ να ηρεμίσω τις πεταλούδες μέσα μου, που θέλουν να γίνει το δικό τους.

Ακόμα κι όταν η απόφαση που πρέπει να πάρεις αφορά τα όνειρα σου, δεν σημαίνει ότι με βάση τη λογική, θα καταλήξεις σε κάτι λιγότερο. Αντίθετα ξέρεις ποιος είναι ο συντομότερος δρόμος για να ζήσεις το “follow your heart” με περισσότερη επιτυχία και λιγότερο χαμένο χρόνο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου